27 juli 2014

Flickorna Lundgren


Flera gånger tidigare har jag åkt förbi Flickorna Lundgren på Skäret i Skåne, men det har aldrig blivit av att jag stannat för en fika .Men nu när jag hälsade på en kollega och bodde på Skäret blev det såklart ett besök.

Jag har valt att ta bilder där inga människor finns med av hänsyn till att det kan finnas de som inte all har lust att figurera på min blogg, men det var fullt med besökare i den stora trädgården denna varma, varma sommardag bland vajande sommarblommor och vackert porslin från Kullabygdens keramik och Rörstrand.







Och som alltid älskar jag att höra lite historia om platser jag besöker och det fick jag  här av kollegans sambo som tillbringat alla sina somrar på Skäret och där besök på Flickorna Lundgren varit en tradition för dem varje sommar.

Så jag gjorde som man skulle sen. Beställde både det kända vaniljhjärtat, kaffe i kanna, jordgubbssaft och så mitten biten av toscatårtan och just den biten av toscatårtan  får ni  inte missa om ni tänker göra ett besök här.



För mitten biten av toscatårtan , den var nog något av det godaste jag någonsin ätit.





......
Pernilla

Foto : Pernilla / Piazzan



2 kommentarer:

  1. Så mysigt! Finns så många ställen som jag skulle vilja besöka så här på sommaren, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Har hört talas om det stället så mycket...och dina fina bilder ger det verkligen rättvisa! Hoppas att få besöka det framöver. Fikan ser himmelsk ut, mums!
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera