3 oktober 2014

Fredags bukett

En bukett med snittblommor brukar jag nästan alltid köpa hem till helgen. Men förra helgen blev det ingen då ingen fanns hemma , utan istället blev det en stor bukett till min syster som inhandlades på torget i Växjö.Det har blivit lite av en tradition när jag besöker Växjö att ta en sväng på  torget och köpa en massa blommor, då utbudet är stort och till väldigt bra priser,


Jag har inte riktigt koll på vare sig vad de lila blommorna heter som jag köpte, kanske det är en variant av lejongap eller riddarsporre ( vet ni ? ) eller  de gröna kolvarna , men tillsammans med de rosa dahliorna blev det en stor och vacker bukett som min syster blev glad över.


Ha nu en fin fredagkväll
......
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

1 kommentar:

  1. Jamen det är klart att man ska unna sig lite vackra blommor...ett måste!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera