20 december 2014

Att verkligen få julkänsla - Jul på Liseberg




Ja, jag glömmer aldrig första gången jag såg den stora julgranen  som lyser från Lisebergstornet och syns på flera mils avstånd.Vi hade varit på Ikea Kållered som ligger söder om Göteborg och på vägen hem fick vi syn på den enormt stora och vackra grannen och tittade frågande på varandra och undrade vad detta var, för inte ett ljud hade vi hört om det Jul-Liseberg som öppnade upp det året .Men vi svängde förbi Liseberg med bilen och fick se den vackra utsmyckningen och blev alldeles lyriska.Det blev lite av ett magisk syn som mötte oss.





Och sen har det blivit många besök sedan dess och jag kan t o m ta vägen genom parken ibland när jag är ute och promenerar eller på väg hem från jobbet för att få njuta av all vacker julsmyckning .
Men  idag var det dags för ett besök igen där vi både hann åka karusellerna som var öppna, äta varma mandlar och njuta av den vackra miljön .









Och tänk det spelar ingen roll om det är flera plusgrader som det var idag och man har stått och värmt sig vid kolgrillarna  för man går alltid från Jul- Liseberg genomfrusen , fast med en otrolig julkänsla i kroppen. Jag hörde just på tv.n i veckan att det tog 2 veckor för fyra personer att fästa alla tusen smålampor i ett träd på Liseberg och att man får göra om detta ungefär vart tredje år . Men vilken tur att de gör det så vi får allt det här vackra att njuta av .

Ha en fin kväll.
Kram 
Pernilla


Foto : Pernilla.N/ PIAZZAN


1 kommentar:

  1. Vad mysigt. Jag jar aldrig varit på Liseberg vid jul, känns som jag måste det någon gång.
    Kram linda

    SvaraRadera