18 januari 2015

Att göra en söndag i Januari lite vackrare..



Ja, det var en grå söndag som presenterade sig här i Göteborg vädermässigt idag och efter att också konstaterat att tv.n som köptes in för exakt två år sen och 20 dagar sen gått sönder , och där givetvis garantin gick ut för 20  dagar sen  kändes det ännu gråare.  Ett besök hos  reklamationsavdelningen på inköpsstället resulterade i att  jag  tyvärr konstaterade  att det tydligen är så numera att man ska köpa ny tv vartannat år ...här snackar vi verkligen inte hållbarhet.

Men efter det där kände jag att det behövdes fokusera på något annat en stund så en sväng in på vårt vackra Palmhus här i Göteborg fick det bli , ett enkelt sätt att göra en söndag lite bättre och lite vackrare.










Ha en fin söndagkväll.

......
Pernilla

Foto : Pernilla. N / PIAZZAN

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Jag har faktiskt aldrig varit där inne.
    Perfekt sätt att pigga upp söndagen på.
    Vi åkte till havet och promenerade
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina bilder. Jag trodde först att det var sparade bilder från i somras innan jag förstod att de var nytagna inomhus. Man längtar verkligen efter grönska och blommor nu. Trist med din tv...
    Ha en fin vecka i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med lite blomster och färg. Nu längtar man verkligen...
    Kram Jannike

    SvaraRadera