19 januari 2015

Mitt småländska hjärta klappar lite extra för VERA NOVIS

Ja,  det är inte bara jag som klappar i händerna av förtjusning och har blivit lätt förälskad i den fina kollektionen Vera Novis .Vera Novis är en kollektion som består av läder och trä och som gjorts i  samarbete mellan Smålands Skinnmanufakturs , Hillevi Magnell och Formbrukets  Sara Rudenstam och som lanserades förra veckan på Formex . 


Just kombinationen med läder och ljust trä tycker jag otroligt mycket om och det som är lite extra roligt med den här kollektionen är att duon kommer från jönköpingstrakten , precis som jag gör , så det skulle kännas  kul att plocka in någon av möblerna här hemma pga av den småländska anknytningen och det är inte utan att jag blir sugen att svänga förbi gamla Tändsticksområdet i Jönköping nästa gång jag ska hem till Gränna för att kolla in deras studio och  showroom.  




Stort grattis och lycka till med den hyllade kollektionen , Hillevi och Sara .
.....
Pernilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar