23 augusti 2015

Formex 2015


Jag tar och bjuder på lite fler bilder till från olika montrar och företag  som ställde ut på Formex Det var inga slående stora förändringar man hittade när man gick runt. Produkter i mässing fanns det fortfarande gott om av och även marmor ser ut att hålla i sig och nu är det den gröna marmorn som gäller och då också svensk marmor.


Och produkter till våra skrivbord fanns det mängder av  och det är ju lite roligt att behovet att styla våra skrivbord är större än någonsin när vi  numera använder oss uteslutande av en dator när vi skriver  - en  intressant fråga att fundera över . Här ser ni Emma Olbers samarbete med Skultuna som resulterat i pennstället , Ink , till just skrivbordet  och som jag direkt skev upp till kommande önskelistor.



Hos Eva Solo hittade man flera nyheter bland annat deras muggar i en ny grön färg som jag gillade jättemycket .



Pb-stores monter var stylad som en fransk boutique och innehöll som vanligt en massa fint, bland annat dessa dekorativa tvålar .


Och det var verkligen som att förflytta sig tillbaka till 70-talet när man såg Linums styling i grönt Både mönster och material i ny serien Gems, påminner mig  jättemycket om hur det såg ut hemma när jag växte upp - och konstigt nog gillar  jag det. Jag blev ju förälskad redan förra säsongen i det gröna då jag såg Broste Copenhagens sovrumstylingar i grönt .




Hos Broste Copenhagen hittade man däremot textilier i grått , gul denna säsong och så deras underbar överkast .


Och lite otippat är det spaprodukter från nya varumärket Meraki som fått mycket uppmärksamhet från inredningsbloggare som rapporterar rån Foremexmässan , så vi kan nog räkna med att det här är ett märke vi kommer se i kommande inredningstylingar framöver . Själv testade jag aldrig produkter och har ingen aning om kvalitén - men en riktigt fin monter hade de.



I Ernst monster förmedlas det samma känsla som i tv-programmen ( kanske för att han i egen person står i montern och är hur trevlig som helst ) och här fanns en hel del jag noterade som inspiration till sommarhuset .



Ja det får räcka för idag tror jag . men det kommer absolut mera framöver .

Ha en riktig fin lördagkväll.


.....
Kram på er 
Pernilla




Foto : Pernilla.N / PIAZZAN




2 kommentarer:

  1. Ja så mycket inspiration det fanns där! Man blir trött efter en dag:) Kul att träffa dig! Höll en plats till dig vid frukosten men såg dig inte sen. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Åh vad snällt och vad synd att jag missa den :) , fick ta en ståplats då det var fullt när jag kom ner och tycker att man fortfarande är trött efter alla intryck , men det är fantastiskt inspirerande , man skulle bara ha mer tid att träffa och prat med alla inom branschen . hoppas det blir tillfälle att ses snart igen / Kram Pernilla

    SvaraRadera