2 februari 2016

Dahlia Pinnata "Cafe au lait "




Jag sitter och funderar på vad jag vill ha för blommor på landet i år och precis som min älskade lilla farmor älskade Dahilablomman har jag också börjat gilla den och har nu odlat Dahlior på vårt sommarställe under flera år . Jag tycker det har varit en perfekt blomma att ha på ett ställe där man inte har möjlighet att vattna och sköta om den  dagligen .

I vår jordkällare ligger de uppgrävda dahliaknölarna från förra året och väntar på våren och att få komma ner i jorden igen , för upp ur jorden måste de ju då de inte tål kyla. 

Jag har tänkt komplettera med ytterligare några dahlior detta år  och en av de dahlior jag tänkt införskaffa är Dahlia pinnata " Cafe au Lait " som ni ser på bilden men den verkar vara en lite knepig Dahliasort   att få tag på så har ni tips på inköpställen så tipsa mig gärna. 


.......
Pernilla 


Foto : Pernilla.N / Piazzan
Trädgård 
Odla 
Dahlia cafe au lait 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar