17 april 2016

Krukor och inspiration till trädgård och balkongodling .


Här hemma står det just nu krukor med odlingar ÖVERALLT . Det är en salig blandning av främst blommor som jag ska plantera ut på landet  framöver  . En del av dem, som dahliorna är nu ungefär 30 cm höga och de bärs ut på balkongen varje morgon och sen in på kvällen. Detta gör jag  för att de ska börja vänja sig  vid att stå ute i solen, för sätts de bara ut direkt från att de stått inomhus bränns de ofta sönder ganska snart .Jag hoppas också på att det snart ska gå att ha dem ute hela dygnen men har inte riktigt våga chansa än då de inte tål frost.

Jag har förra säsongens dahliaknölar liggande i jordkällaren på landet som också ska planteras framöver och det ska bli lite spännande att se hur många veckors skillnad det blir på när blomningen kommer igång  på plantorna.

Men som alltid sitter jag och letar efter ny inspiration och som alltid har jag ju mängder av bilder på mina egen minneskort , så idag delar jag med mig av lite bilder från Klockaregårdens handelsträdgård som ligger 2 mil utanför Växjö och som alltid är kul att besöka.



















.......
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

1 kommentar:

  1. Men så ljuvligt och krukor kan man inte ha för många av :) Dit skulle jag gärna vilja åka framöver, tack för tipset och fina bilder!
    Kram från Titti

    SvaraRadera